maandag 2 november 2009

Ding 13. Online kantoortoepassingen / Google docs


Google docs, ik had er al eens van gehoord, maar nog nooit iets mee gedaan. Ik heb in een vorig ding al een vurig pleidooi gehouden voor het terugdringen van het aantal e-mails wat je iedere dag krijgt. En Google docs zou hier zeker bij kunnen helpen.

Het lijkt me zo handig dat ik het gelijk in de praktijk wil toepassen. Met onze goudklomp groep WAUW! willen we een voorstel doen naar het MT van Kennemerwaard over de voortgang van het goudklompjes traject. Dit moet op korte termijn gebeuren want aanstaande woensdag vergaderd het MT hierover. Ik heb een kort opzetje gemaakt en dat naar de andere WAUWers gestuurd. Ik ben benieuwd of we voor woensdag of in ieder geval op woensdag met een aardig voorstel kunnen komen.

Ik ontdekte dat de mensen die je uitnodigt om het document te bewerken geen Google-account hoeven te hebben. Je kan iedereen met een e-mailadres uitnodigen, en via de link die zij krijgen kunnen ze het document wijzigen. Superhandig!

2 opmerkingen:

  1. Leuk om meteen praktisch toe te passen. En prima om met een WAUW-voorstel te komen. Gelukkig heb je nog even, want de eerstvolgende MT-vergadering is (pas) 11/11.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Dingemans, gelijk in de praktijk brengen. Over het nut van dit ding hoeven we weinigen te overtuigen. Het is overigens per toepassing afhankelijk of je een Gmail-account nodig hebt om te kunnen editen.

    BeantwoordenVerwijderen