zaterdag 21 november 2009

Ding 15. Podcasting

Podcasting en vodcasting zijn mooie toepassingen. Radio luisteren en televisie kijken wanneer het jou uitkomt. Ik luisterde vroeger nog wel een een podcast terug van het radioprogramma NightLiveXS met Willem Roose. M'n nichtje schitterde in dat programma nog wel eens als razende reporter van locale bands. En dan mocht ik graag even luisteren wat ze te melden hadden.

Programma gemist met beeld erbij is nog mooier. Ik mag graag kijken hoe het onze boeren vergaat die op zoek zijn naar een vrouw. En aangezien ik het programma op zondagavond vaak mis kan ik op internet even kijken hoe het met ze staat.

Voor Bibliotheek Kennemerwaard zie ik een mogelijkheid om de radioprogramma's waar we aan meewerken op de site te zetten. In Alkmaar is dat iedere week geloof ik en in Castricum doen we maandelijks mee aan het programma CAL Boekenbal.
Verder misschien fragmenten van boeken, lezingen en activiteiten.

Ik zag op de sites van DOK en Waterweg dat de podcasts niet al te regelmatig geupdate worden. Ik denk wel dat je regelmatig moet vernieuwen wat er op de site staat, anders kijken klanten er niet meer naar. Dat je jezelf er op kunt abonneren is wel handig, de uitzendingen komen automatisch op je Netvibes-pagina binnen.

1 opmerking:

  1. Je neemt me de woorden uit de mond. Jullie hebben een geweldige kans om een podcast op de site te zetten. Doordat je toch al een programma hebt, kun je dat prachtig op je site zetten. Bij DOK maken ze de podcasts speciaal voor de site en daar komt de klad in door tijdgebrek. Ze filmen wel veel. Maar het staat een beetje suf op de site en dan kan je het er beter afhalen.

    BeantwoordenVerwijderen