dinsdag 24 november 2009

Ding 20. Last fm / Listen to the music

Ik ben een frequent luisteraar van Kink fm maar van het bestaan van Last.fm wist ik niet af. Omdat ik een groot muziekliefhebber ben heb ik me vreselijk verheugd op dit ding.

Dus snel ingelogd met het 23dingen account en uitproberen maar. Wat muziek aan de bibliotheek toegevoegd, wat hartjes uitgedeeld en lekker zitten luisteren.
Al snel stuitte ik op het nummer "Alone" van Dinosaur Jr. in de iets minder versterkte one man versie. Het is weliswaar een You Tube filmpje, maar ik kende deze uitvoering van dit nummer nog niet. Leuke verrassing.


Een geplugde versie met een iets jongere uitvoering van John Mascis is ook op You Tube te vinden. Laat die gitaar maar lekker janken.


Ja, leuk ding dat Last.fm. Goede suggesties ook voor andere bands die erop lijken. En... er zit enorm veel in.

Ik heb ergens gelezen dat in de catalogus van zoeken.bibliotheek.be Last.fm is geintergreerd in de Aquabrowser. Op die manier kunnen mensen die muziek in de catalogus zoeken luistertips krijgen.

Even een klein testje gedaan. Ik ben naar bovenstaande website gegaan en heb voor het gemak maar weer even op Dinosaur Jr. gezocht. Aantal treffers gevonden. Op de eerste de beste geklikt en... ja hoor, daar staan de luistertips van Last.fm. O.a. ook bassist Lou Barlow en zijn band Sabadoh. Helemaal goed! En het linkje naar Muziekweb ontbreekt ook niet.

Wat die Belgen kunnen, kunnen wij toch ook?


1 opmerking:

  1. Hang het aan de grote klok en wie weet... Mijn roepen is niet genoeg vrees ik, ik heb medestanders nodig!

    BeantwoordenVerwijderen