zondag 22 november 2009

Ding 17. Website naar keuze


Ik heb eerst eens naar al die lijstjes gekeken die op 23 dingen staan. Wat een enorme hoeveelheid.
Het valt me op dat er enorm veel sites tussen staan die ik absoluut niet ken, hoewel ik ook wel een paar oude vertrouwde bekenden tegenkom. Hoe ga ik hier een keuze uit maken. Het lijkt me wel leuk om weer eens iets nieuws te ontdekken. Eerst maar eens een onderwerp uitzoeken dat me aanspreekt. Muziek, sport en reizen. Ik bekijk een aantal websites maar vind in eerste instantie niets wat me erg aanspreekt.
Opeens bedenk ik me iets. Ik mag graag een reisje maken en schrijf m'n belevenissen dan altijd op in een schriftje. Niks mis mee, want dat kun je overal en altijd doen en je hebt niet veel nodig.
Maar met de huidige spreiding van internet zijn daar toch modernere methoden voor. Al snel kom ik de website www.reismee.nl tegen. Er zijn trouwens veel meer van dit soort sites maar deze zag er erg leuk uit. Hier kun je gewoon je reisverhalen online zetten, foto's erbij en klaar. De thuisblijvers kunnen dat meteen lezen en erop reageren. Hartstikke 2.0 dus.
Niet meteen nuttig voor de bibliotheek, maar wel leuk voor Dingemans!

2 opmerkingen:

  1. Absoluut een mooi voorbeeld van het gemak waarmee mensen hun belevenissen en verhalen wereldkundig kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke post: ben benieuwd waar je komende reis heengaat!

    BeantwoordenVerwijderen