vrijdag 10 april 2015

Mediawijsheid

Wat mediawijsheid betreft zijn we als Bibliotheek Kennemerwaard volgens mij op de goede weg.
Onze leesconsulenten op de basisscholen timmeren wat dat betreft flink aan de weg en ook voor het voortgezet onderwijs wordt er al het één en ander gedaan. In de Week van de Mediawijsheid zijn er volop activiteiten georganiseerd. We hebben programma’s als Databaas en What’S Happy. En… we hebben ook een aantal actieve mediacoaches in huis.

Hoe zit het dan met mijn eigen mediawijsheid? Volgens mij wel redelijk goed.
Ik heb een jaar of twee geleden het Leerwerktraject Mediawijsheid MBO+ gedaan. Daarbij is aardig wat aan de orde geweest. Ook de mediawijsheidsquiz heb ik toen gedaan. Ik had niet alles goed maar scoorde toch ruim voldoende.

Social Media blijven natuurlijk wel volop in beweging. Als je bij wilt blijven moet je de ontwikkelingen wel blijven volgen.

1 opmerking: