donderdag 16 april 2015

Exit verdiepdingen

Eerst maar even mijn top 3 voor dit moment.

1. Crowdfunding. Omdat dit belangrijk wordt in de toekomst. Kennemerwaard gaat er nu ook mee aan de slag.
2. Lokaal sociaal. Lokale verankering was en blijft belangrijk.
3. Copy right en Creative Commons. Direct te gebruiken / integreren bij onze lessen over mediawijsheid.

Hoe heb ik de verdiepdingen ervaren? In de eerste plaats positief. Veel dingen had ik al wel eens uitgeprobeerd, ermee gespeeld en vervolgens weer links laten liggen. Met de verdiepdingen duik je er toch weer opnieuw in en belangrijker, je wordt er toe aangespoord om er over na te denken wat het belang ervan is voor je werk en de bibliotheek. Ik heb de verdiepdingen ook wel als arbeidsintensief ervaren. Maar dat wist ik eigenlijk ook nog wel van de eerste 23 dingen.

De landelijke ontwikkelingen juich ik toe. Het zou mooi zijn als we met z’n allen een sterk merk kunnen maken van De Bibliotheek. Hopelijk hebben we op afzienbare termijn 1 bibliotheekpas waar mee klanten in alle Nederlandse bibliotheken terecht kunnen. En hebben we een landelijke catalogus waarin je overal en direct kunt reserveren.
Ik hoorde vanmorgen op de eindbijeenkomst dat deze utopie in Denemarken al werkelijkheid is.
Dan moet dat in Nederland toch ook kunnen!!!

Misschien is LinkedIn ook leuk voor de verdiepdingen. Ik zag op Frankwatching dit interessante artikel van Martine Meijburg.

Tegen coach Sanneke zeg ik bedankt!
Tot Blogs en wellicht de volgende (verdiep)dingen.

1 opmerking: