vrijdag 10 april 2015

Instagram

Instagram heb ik een hele tijd geleden geïnstalleerd op mijn telefoon, een paar keer gebruikt en er daarna nooit meer naar omgekeken.
Ik wist wel dat de app populair is en dan vooral onder jongeren, maar ik wist niet dat deze app in de top 5 van meest gebruikte social media staat.
Ik maak best veel foto's met mijn smartphone en die upload ik dan gelijk naar dropbox. Voor de veiligheid. Stel dat je je telefoon eens verliest dan heb je toch nog ergens alle foto's staan. Zo kun je Instagram misschien ook wel gebruiken. Maar goed je foto's kun je op allerlei plekken (zoals Picassa en Flickr) op het internet zetten.

Na het lezen van de tips van Patrick Heemstra en Ellyssa Kroski over hoe Instagram in te zetten voor de bibliotheek denk ik ja, dat kunnen wij ook prima doen. Activiteiten genoeg waar we foto's van kunnen maken. Delen van de collectie uitlichten en fotograferen, mooie werkplekken krijgen we ook steeds meer in onze vestigingen. Informatie punten voor jongeren. En die foto's dan weer delen via Twitter en Facebook. Het Kennemerwaard Instagram account is nu nog leeg maar als we ons even kwaad maken hebben we zo een etalage met foto's om onze collectie, activiteiten werkplekken en mooie ruimtes ten toon te stellen.

Al spelend met de app kwam ik op het account van de Brooklyn Library terecht. Kom ik een foto tegen van blind date pakketten die in de bibliotheek te lenen waren. Hebben wij ook een paar keer aan onze leners aangeboden. Op de foto ziet het er heel leuk uit.



1 opmerking: