woensdag 15 april 2015

Facebook verdiept

Op Facebook is Bibliotheek Kennemerwaard heel actief vind ik. Volgens mij doen we het best goed.
Ik zie regelmatig likes voorbij komen, vaak van collega´s maar zeker ook van klanten en bezoekers van activiteiten. Laatst zag ik een opmerking van een klant voorbij komen dat ze het jammer vond dat activiteiten achteraf op Facebook worden gezet i.p.v. van te voren.
Volgens mij is dat goed opgepakt want ik zie nu ook regelmatig aankondigingen van activiteiten.

Zelf heb ik ook een Facebookpagina, 2 zelfs. Eén is nog afkomstig uit de tijd van het Leerwerktraject mediawijsheid, maar daar kijk ik al een tijdje niet meer naar om. Ik ben niet superactief op Facebook maar soms vind ik het leuk om een berichtje te delen of een opmerking te schrijven. Ook biedt het de mogelijkheid om contact te houden met mensen die ver weg wonen, zoals bijvoorbeeld onze oud collega Nico Wetselaar. Of om weer in contact te komen met mensen die je uit het oog bent verloren. Laatst kreeg ik nog een uitnodiging van oud klasgenoten voor een reunie van onze VWO klas. Dat is dan toch wel heel leuk.
Ik heb nu ook gelijk maar gehoor gegeven aan de oproep van Joey en me aangemeld bij de Facebook groep van collega’s.

Daarnaast kleven er natuurlijk ook nadelen aan Facebook zoals al genoemd in de tekst van het verdiepding. Onlangs las ik ergens een artikel dat Facebook je depressief kan maken omdat al je vrienden een “mooier” leven hebben dan jij. Facebook is inderdaad een aardige afspiegeling van de echte wereld.


1 opmerking:

  1. Ach ja, veel mensen maken hun leven mooier dan het is. Net als het antwoord "goed" op de vraag "hoe gaat het", terwijl dat wellicht niet helemaal de waarheid is. Mopperen doe ik eerder op Twitter dan op FB :)

    BeantwoordenVerwijderen