donderdag 1 oktober 2009

Ding 8. Foto's bewerken


Ik heb een beetje zitten spelen met de verschillende programmaatjes die op 23dingen worden genoemd. Soms zijn de effecten ook wel een beetje flauw maar je kunt er ook mooie dingen mee maken. Deze foto is bewerkt op Flickr Toys.

Bovenstaande foto is een popartbewerking van de bibliotheek in Glenorchy in Nieuw Zeeland. Deze bibliotheek claimt de kleinste bibliotheek ter wereld te zijn. Glenorchy telt slechts 250 inwoners en ligt op het zuid-eiland. Niet verkeerd een bibliotheekvoorziening voor een dergelijk kleine gemeenschap. Het is al weer heel wat jaartjes geleden dat ik voor dit gebouwtje heb gestaan. Zou deze bibliotheek inmiddels ook zijn wegbezuinigd?

Het orgineel is hier te vinden.

2 opmerkingen:

  1. Toen ik in de VS door Death Valley reed zag ik in het laatste plaatsje voor de droogte ook een bordje met "Library" en die wees naar een klein plekje met houten huizen, meer barakken eigenlijk. En daar in dorre zooi stond deze bibliotheek. En vond ik deze prachtige tv. Bijzonder hoe je bibliotheken op de meeste afgelegen en onwaarschijnlijke plekken kunt vinden. En dat terwijl ze in Philadelphia de bibliotheken wilden sluiten... Ja je leest het goed "wilden".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Let even op je laatste linkje. Daar zit een fout in door de dubbele http vermelding.

    BeantwoordenVerwijderen