zondag 11 oktober 2009

Ding 11. Wiki's


Mijn gebeden zijn verhoord!
Hiervoor zie ik echt interessante toepassingen binnen Kennemerwaard.
Wikipedia kende ik natuurlijk wel, maar dat de toepassing van een wiki zo kinderlijk simpel is, wist ik niet.
Denk eens aan die enorme dagelijkse stroom van e-mail waarin ik wel eens denk te verdrinken.
Meer dan 50 berichten per dag is heel gewoon. Die mail-cultuur! Als je alles moet lezen heb je daar bijna een dagtaak aan.
Minder mailen en meer wiki's, ik zie het helemaal zitten.
Maak een wiki voor de Kinderboekenweek, maak een wiki voor Nederland Leest, maak een Boekenweek-wiki. Er zijn er vast nog veel meer te bedenken.
In plaats van al die e-mail over dit soort onderwerpen en e-mails met reacties en e-mails die doorgestuurd worden en niet te vergeten de e-mails waarbij je in de CC staat vermeldt.
Het kan met wiki's allemaal tot het verleden behoren.
Need I say more? Ik word er helemaal blij van.

1 opmerking:

  1. Geweldig Dingemans... totdat je je realiseert dat je al die wiki's ook nog moet lezen... Maar goede ideeën. En wat denk je van een wiki als een projectsite. Snel op te zetten en makkelijk bij te houden door projectmedewerkers, terwijl gelijk geïnteresseerden mee kunnen lezen. Voor de Hip's zijn mijn collega's bezig met een wiki. De vraag is alleen hoe houdt je een wiki levendig en zorg je er voor dat mensen een bijdrage (blijven) leveren.

    BeantwoordenVerwijderen