donderdag 24 september 2009

Ding 5. RSS


Ik heb gisteren nog wat RSS-feeds aan mijn netvibes pagina toegevoegd. Daarbij viel het me op dat heel veel sites die ik regelmatig bezoek nog niet voorzien zijn van RSS. Dat geldt ook voor sommige grote commerciele bedrijven, zoals bijv. D-reizen. en bol.com. Je zou zeggen dat juist zij hun site van dit soort handigheidjes voorzien. Ook op de pagina's van Paradiso en de Melkweg kon ik geen feeds vinden. Die hebben dan wel weer nieuwslijsten waarvoor je jezelf kunt aanmelden. En ook de site van de Openbare Bibliotheek Amsterdam is nog niet voorzien van RSS.

Het viel me op (nog nooit eerder op gelet) dat in Explorer het knopje feeds (naast het huisje) oplicht als er feeds te vinden zijn op de pagina die je op dat moment bezoekt. Dat is wel weer handing. Hoef je verder niet te zoeken op die pagina als er geen feeds te vinden zijn. Als je op dat symbooltje klikt kun je jezelf ook abonneren op die pagina. Zo ontdek je ook weer eens wat nieuwe functies van Explorer.

2 opmerkingen:

  1. In mijn blog over ding 4 en 5 staat een link die ik van 23 Dingen Probiblio kreeg: zodat je een rss-feed kunt 'plakken' aan een website die geen rss heeft

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Irritant he? Sites zonder rss. Wat zou het mooi zijn om een zoekvraag bij Bol.com als rss te kunnen invoeren in Netvibes en zo automatis op de hoogte te worden gesteld als er een nieuw boek over de Toyota 110 uitkomt.
    Maar probeer eens Page2RSS of Feedity.

    BeantwoordenVerwijderen