zondag 13 september 2009

Ding 1. Keuze voor weblog

Tja, dat is best nog lastig. Want wat moet je kiezen als je nog nooit zelf een weblog hebt gemaakt? Ik heb me dus maar even aangemeld bij Blogger én bij Wordpress. Het begon al met de keuze van van de gebruikersnaam. Wat ik in gedachte had was natuurlijk bij beiden allemaal al in gebruik. Nu is het een samentrekking geworden van het overlanden (reizen over land) en de Landrover 110 die ik ooit voor dat doeleinde in mijn bezit heb gehad. Door het inelkaar storten van de beurzen is het allemaal anders gelopen. Maar goed, ik dwaal af. De keuze is op Blogger gevallen omdat Blogger wat simpeler lijkt te werken en ik wil het mezelf in eerste instantie niet te moeilijk maken. Bij Wordpress word je op een grappige manier aangesproken, het lijkt wat minder zakelijk en dat spreekt me ook wel aan, maar nu ga ik eerst voor de eenvoud. Wat ook handig is bij Wordpress is dat het aantal getypte woorden wordt geteld, je kunt dus makkelijk zien of je de "target" van 100 woorden wel hebt gehaald. Om met Johan Cruijff te spreken....

2 opmerkingen:

  1. Dingemans, geinig, was de naam van het konijn van m'n zus. Oei hoe kom ik nou weer van die associatie af.
    Ben wel weer meteen benieuwd wat er me de landrover en wereldreis is gebeurt?
    Veel plezier op deze ontdekkingsreis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er goed uit Dingemans!

    En v.w.b. de beursperikelen een passend citaat van Cruijff: "De waarheid is nooit precies zoals je denkt dat hij zou zijn".
    Kijk voor andere citaten eens op http://tinyurl.com/nvu8sn
    Een mens moet trouwens niet te lang over zijn uitspraken nadenken vind ik. Door zijn uitspraken ga ik aan mijn bevattingsvermogen twijfelen... Of komt dat door het feit dat ik door mijn geblog te weinig nachtrust krijg?

    BeantwoordenVerwijderen