zondag 13 september 2009

Ding 2. Ervaring met Web 2.0

Web 2.0 is niet helemaal onbekend voor mij, maar over het algemeen doe ik er vrij weinig mee. Behalve dan met YouTube, dat is erg leuk om te gebruiken en daar kun je jezelf ook helemaal in verliezen. Ik gebruik YouTube heel veel om naar nieuwe (maar ook oude) muziek te luisteren. Een voorbeeldje daarvan staat al op dit blog. Onvoorstelbaar wat er allemaal in zit. De collegapagina Dailymotion is overigens ook erg leuk om eens te bekijken.
Ik heb me ooit wel een aangemeld bij Hyves, Myspace en Twitter, maar dat gebruik ik in de praktijk eigenlijk helemaal niet, hoewel daar ook veel muziek op te vinden is. Maar om dat te bekijken en te beluisteren hoef je je eigen pagina niet intensief bij te houden :-)
De lol van Twitter zie ik helemaal nog niet in, maar daar gaat deze cursus wellicht verandering in brengen.
Verder doe ik "natuurlijk" wel eens wat met Bibliotheek 2.0. Ik ben lid van het goudklompjesteam Wauw!, en voor ons team heb ik wat filmpjes en foto's op Bibliotheek 2.0 gezet. Voor de liefhebber aldaar te bewonderen.
In de pauze van de startbijeenkomst opperde medeblogger KALDENBACH het idee om voor Kennemerwaard een soort van digitaal smoelenboek te maken. Dat zou natuurlijk ook in de vorm van filmpjes kunnen. Ben benieuwd hoe collega's op een dergelijk idee zouden reageren!?

5 opmerkingen:

  1. Nou dat valt alles mee Dingemans. Behoorlijk actief, maar wat ongestructureerd misschien. En dat smoelenboek met je gewoon doen, niet wachten totdat ze reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je al de muziektip van collega 23dinger Geronimo gehoord?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Overlander. Had nog nooit gehoord van Alberta Cross: klinkt best lekker! En helemaal eens met tip 23 dingen: gewoon mee beginnen dat smoelenboek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee Dingemans. En laat angelonmychest maar fotograferen, dat gaat hem/haar (meestal) goed af! Ik heb een aantal van de door hem/haar gemaakte foto's gezien. Die van mij was mislukt, ben niet zo fotogeniek.
    Alhoewel... de foto waarop ik aan de Biesbosch-steiger hang is goed gelukt...

    BeantwoordenVerwijderen