maandag 9 maart 2015

Google+

Ik ben steeds een beetje huiverig geweest om me aan te melden voor Google+.
Google weet al zoveel van je en met Google+ had ik het idee dat de beer helemaal los was.

Nu toch maar een account aangemaakt en twee kringen aangemaakt.
Goed naar de privacyinstellingen gekeken en ik hoop dat ik die goed heb ingesteld want ik wil nu (nog) niet dat mijn profiel openbaar is. Eerst maar eens kijken wat je er mee kunt.


Na de aanmelding kreeg ik een pagina die een Facebookachtig uiterlijk heeft.
Mensen toevoegen aan kringen en de kringen indelen is kinderlijk eenvoudig. Wel heb ik het idee dat er op Google+ minder vrienden en collega's te vinden zijn dan op bijvoorbeeld Facebook.



De tools van Google zijn vaak superhandig. Zo gebruiken we voor de ondernemingsraad bijvoorbeeld Google drive. Handig om documenten te delen en collega's de mogelijkheid te geven wijzigingen in die documenten aan te brengen.
De Powerpoint in mijn vorige post heb ik met jullie kunnen delen door middel van Google drive.
Kringen lijken mij wel handig om met een groep collega's dingen gemakkelijk en snel te kunnen delen. Je kunt elkaar snel en makkelijk op de hoogte brengen.

Over wat je er met klanten mee zou kunnen wil ik nog even nadenken.

1 opmerking: