maandag 2 maart 2015

Content curation

Dit is een heel interessant ding voor de bibliotheek. Voor de cursus mediawijsheid ben ik al eens heel intensief bezig geweest met Scoopit! Een handige tool voor content curation. Mijn eindopdracht ging daarover. En het leek mij nou echt een superhandige tool voor het onderwijs. Misschien is het leuk voor om de powerpoint die ik daarvan gemaakt heb met jullie te delen. De afbeeldingen van Scoopit!in de powerpoint zijn aanklikbaar. Als het goed is kom je dan op de website van Scoopit! en kun je mijn "scoops" zien. Met Scoopit! kun je gemakkelijk je bronnen op een rijtje zetten en opslaan. Ook heb je die bronnen snel onder handbereik en kun je ze delen met anderen via Facebook, Twitter of LinkedIn. Leerlingen van bijvoorbeeld het VO kun je leren om met behulp van internet betrouwbare bronnen voor hun profielwerkstuk te zoeken en die overzichtelijk onder te brengen op één handige plek (Scoopit!)die je op iedere computer, tablet of smartphone onder handbereik hebt. Handig bij het maken van een werkstuk leek mij. Het enige nadeel is dat je ik meen 3 scoopprojecten gratis kunt doen en daarna een betaald account nodig hebt. Maar daar zou bijvoorbeeld de school ik kunnen voorzien. Ja, Scoopit! vind ik nog steeds een superhandige tool!

Klik hier om de powerpoint te bekijken

1 opmerking: